20040525

Generational Digital Divide

Avui he pensat sobre un concepte nou (o com a mínim jo pensava que era nou) l'he titulat el "Generational Digital Divide" o "La brecha digital generacional" o "La fractura digital generacional".

El nom ja ho diu tot (o no :) be, es tracta de les dificultats de comunicació entre generacions a l'era digital.

Esta clar que els problemes de comunicació generacionals sempre han existit, pero es clar, s'aguditzan amb el desconeixement de les noves tecnologies per part de la gent més gran.

Atencio, no m'entengueu malament, no es que la gent gran no ho intenti, simplement es que no poden seguir el ritme.

Per exemple, jo tinc 31 anys i considero que no estic 100% desfasat, pero mireu qualsevol nano de 15 anys i veureu que vull dir. Escriuen SMSs a una velocitat de vertigen i estan tot el dia xatejant pel messenger, segurament ja tenen l'Skype per parlar a n-bandes i tenen una web-cam per fer video-xat.

Aixo es un gran "generational digital divide" pels seus pares, que deuen estar als 40 aproximadament.

Tambe passa amb la generació superior, als meus pares ja els hi puc enviar SMSs, que si vull estar segur que han captat el missatge, mes val que els truqui. Tampoc tenen email, aixi que la comunicació es complica encara més.

De fet no poden ni conceptualitzar gaire bé en que treballo ja que no dispossen ni d'ordinador i molt menys de conexió a internet.

Bé, només es un concepte, pero crec que s'han de fomentar iniciatives per apropar la xarxa i les noves tecnologies a la gent gran, aixi com a la gent de la nostre generació que poc a poc anirem perdent el tren !

Per cert, estic escoltant "Bailey's Walk" de Pixies, preparant-me pel concert del divendres.

No hay comentarios: