20040902

SecondLife.com (Second-Friky-Life)

Durant les vacances, el Miki em va passar un link interessant.

www.secondlife.com


Imatge del secondlife.com
friky foto

Es tracta d'un món virtual en tres dimensions on tu actues a través d'un "avatar". La idea em va captivar ja que soc força fan d'Snow Crash, el llibre de Neal Stephenson.

A Snow Crash es descriu un món virtual anomenat "Metaverse" on els protagonistes es connecten i fugen de les seves avorrides vides quotidianes.

Doncs la gent responsable del SecondLife, simplement ho han fet realitat.

En el món virtual de SecondLife pots volar per explorar el terreny, entrar a les propietats d'altres jugadors, comprar-te terrenys, construir mansions, conduir cotxes, motos, fins i tot vaig veure una moto voladora al estil "El retorno del Jedi".

Evidentment també pots canviar totalment l'aspecte del teu avatar, jo no vaig trigar gaire a vestir-me totalment de negre amb un abric de cuir al estil "Neo". També pots canviar de cara, de pentinat, de color del cabell i, perquè no ?, de sexe.

Una de les coses més espectaculars que té el SecondLife és la possibilitat de crear objectes, agafes una esfera o un con o un bloc rectangular i els comences a unir, els hi pots assignar textures i el millor, COMPORTAMENTS ! Han creat un llenguatge d'scripting que et permet modificar el comportament dels teus objectes. Es flipant perquè fins hi tot han fet un interface en XML-RPC per manipular i controlar els teus objectes des de sistemes externs.

La filosofia dels creadors no és crear un món on tot estigui fet, sinó incentivar la creativitat dels "habitants" i fer que construeixin més i més objectes originals.

Clar, la gràcia és que si construeixes objectes potents, la gent te'ls pot comprar fent servir la moneda virtual L$. Tot el món gira entorn un model econòmic, pots comprar i vendre terreny, objectes, etc.

La meva experiència a SecondLife va ser divertida. Primer vaig fer un petit tutorial, on t'ensenyen a caminar, volar i interactuar amb els objectes. A partir d'aquí ja pots anar a explorar tot el món. La primera cosa destacable que vaig fer va ser perdre 10$Ls jugant a una màquina escurabutxaques virtual. Però el millor va ser quan vaig trobar una especie de local ambientat com una "Macro-disco Gotika", llums psicodéliques, quadres d'H.R. Giger a les parets i música electro-gotika. Un local molt guapo. Fins i tot tenia uns petits diamants al centre de la pista que quan els activaves feien que el teu avatar es poses a ballar.

Vaig gravar un vídeo d'aquest moment estel·lar, espero pujar algun fotograma quan tingui temps.

La nota negativa, la falta de població, no sé si era per la hora que em vaig connectar o si és que el servei no és molt popular. Però costava trobar a altres avatars.

Jo només vaig fer la free-trial per dos motius:


  • No tinc prou temps

  • La meva tarja gràfica no era prou potent



Però igualment el recomano. També podeu provar altres "experiències" virtuals amb.


  • There.com

  • The Sims Online

  • Star Wars Galaxies

  • i tota la resta de móns virtuals destinats al shoot'em-up



8{>

2 comentarios:

Unknown dijo...

Jo et segueixo dient el mateix...
Gratuït 100% i mooooolt viciós! Qui s'apunta?
www.gunbound.net

Anónimo dijo...

business hosting Web Hosting Ecommerce Your source for the latest in the business hosting industry, business hosting News, links and latest business hosting developments.