20040713

PokeServer o l'Apache per PALM

Desprès d'una setmaneta de vacances desconnectat (relativament) del món tecnològic, torno a la rutina diària.

Ahir vaig descobrir gràcies al blog CosesPalm una funció que no coneixia de la meva Palm, la possibilitat d'escriure comandes tipus UNIX com el ping, per descobrir més aquí teniu el link !

Per accedir a les funcions de xarxa, evidentment has de tenir la possibilitat d'estar connectat. Deixeu-me fer un apunt explicant la meva configuració.

Disposo d'una Palm Tungsten|T (la primera Palm amb PALM OS 5) i em connecto via Bluetooth al meu Nokia 6310i. El qual a la seva vegada es connecta a Internet via el GPRS de Movistar.

Després de llegir l'article abans esmentat vaig veure que al accedir a la línia de comandes es mostrava la meva IP (assignada dinàmicament, per suposat) i el gateway, etc.

Fins a llavors, no sabia com mirar-ho i això em va fer pensar: "Si tinc una IP puc servir pàgines web des de la meva PALM ?"

Vaig fer unes petites google-pesquises i vaig veure una pàgina dedicada al ApachePDA, això em va frustrar una mica perquè vaig veure que es tractava d'una innocentada (un April's fool). Però no em vaig desanimar.

Al final vaig trobar el meravellós PokeServer, és un programa antic però no tenia ni idea de la seva existència.

Permet servir pàgines web des de la pròpia PALM !

El seu funcionament és molt senzill, simplement li donem una categoria del memopad on tindrem les nostres planes HTML i una pàgina inicial (típicament index.html) creem una nota dins de la categoria indicada que s'anomeni index.html (vaja que la primera línia de la nota sigui això) i a continuació posem el codi HTML que vulguem. Fins i tot podem linkar diferents documents dins de la mateixa categoria.

El programa i la funcionalitat són molt senzilles, i el més important, potser és totalment absurd e inútil !. Així que compleix tots el requisits per ser categoritzat com friky-ware i que tothom que pugui se'l instal·li !

No hay comentarios: